Yemeklere Ne Kadar Tuz Atılmalı

    Bu kısa yazımızda öncelik her zamanki gibi sağlık olarak "sağlıklı yaşamak, sağlıklı olmak için" yemeklere ne kadar tuz atmalıyız, vücudumuz için ideal elektrolit dengesini sağlamak için yemeklere ne kadar tuz atılmalı sorularının cevaplarına değineceğiz.
    Türkiye'de günlük ortalama tuz alım miktarı kişi başına 18 gramdır. Bu ortalama Avrupa'da 3 gram kadardır. Bu nedenledir ki ülkemin insanı hipertansiyon gibi kalp damar hastalıklarına çok daha sık yakalanmaktadır.
    Bildiğiniz gibi tuz, sodyum ve klor elementlerinden oluşmakta, ve bu iki elementin vücutta belirli düzeylerde olması hayatın devamlılığı için en üst düzey öneme sahiptir. Bu düzeyi sağlayabilecek kadar tuz aldıktan sonra alacağımız her gram hatta miligram tuzun bize zararı vardır.
    İnsanın dışarıdan alması gereken günlük tuz miktarı 2,3 gramı aşmaz. Bu miktardaki tuz ise zaten yediğimiz yiyeceklerde vardır. Yani günde 2,3 gram tuzu dışarıdan alabilmek için asla yemeklere tuz ilave etmek gerekmez. Bu miktardaki tuzu besinlerin içerdikleri tuzdan, yoğurt ve zeytin gibi mamullerden almaktayız. İlave ettiğiniz her miligram tuz hastalıklara bir davetiyedir.
    Bir de kilo vermek isteyen, her hafta tartıya çıkan kişi balalarına bir önerimiz olsun. 1 hafta boyunca yemeklerinizde sıfır tuz kullanın; bir hafta boyunca tuzdan tamamiyle uzak durun. Daha önce ne yiyorsanız aynı şeyleri, aynı porsiyonlarda yiyebilirsiniz. Hiçbir şeyi değiştirmeden; ne az yemek, ne kalorisiz yemek, ne spor yapmak, hiçbir şey yapmadan bir hafta sonra tartıda hatırı sayılır bir değişiklik göstereceksiniz. Ha bi de bu söylediğimizi yaparken bir hafta boyunca olabildiğince su içerseniz tartıdaki değişiklik daha göz kamaştırıcı olur. (9 gram tuz, 2 litre kadar suyun 48 saat boyunca vücutta tutulmasına sebep olur.)
    Bi de İngilizlerin bi lafı vardır: Food is best when it doesn't taste.
    Yaaaa.

0 yorum: